Assalamualaikum

Biasa dengar kan.. vitamin C elok untuk kulit. Vitamin C ni banyak dalam buah-buahan seperti oren, lemon, mangga, strawberry, jambu batu dan juga sayur-sayuran seperti brokoli, asparagus, kobis, bayam dan lada benggala. Tapi kita ni kadang-kadang skip makan buah. Sayur pun sama. Sayur yang dimasak lama biasanya dah tak ada vitamin c sebab vitamin c ni mudah terurai bila terkena haba tinggi. Jadi kita pun ambil supplement vitamin C.

kenapa Vitamin C baik untuk kulit

kenapa Vitamin C baik untuk kulit

Tapi tahu tak, untuk dapatkan kesan vitamin c yang lebih efektif pada kulit sebenarnya adalah dengan sapu terus serum vitamin C pada kulit. Ini kerana, serum terdiri dari molekul-molekul halus yang mudah diserap oleh kulit dan serum vitamin C by Annona mengandungi 10 x kepekatan vitamin C yang tinggi. Nak tahu apa kesan  dan manfaat jika kita rajin sapu serum vitamin C pada kulit?

Perbezaan sebelum dan selepas sapu serum vitamin C pada kulit

Perbezaan sebelum dan selepas sapu serum vitamin C pada kulit

Yang sebelah kiri tu, jika kita tak sapu serum serum Vitamin C. Kulit  yang sebelah kanan tu kesan jika kita rajin sapu serum Vitamin C. Nampak tak beza dia? Sebab tu lah ramai artis yang suka cucuk vitamin C pada kulit. Tapi, suntikan Vitamin C ni bahaya. Salah cucuk boleh rosakkan kulit. Jangan suka-suka cucuk sana sini ok. Bahaya. Mahal pulak tuh!

Memang beza tau kulit orang yang sapu serum dengan yang tak guna serum nih. Serius, tak sama. Bagi saya, serum yang elok adalah serum yang mengandungi kepekatan Vitamin C yang tinggi seperti Vitamin C Serum by Annona. Ini sebabnya:

manfaat vitamin c serum annona

Umumnya, fungsi Vitamin C Serum Annona ni adalah:

  •  Bantu galakkan proses pembaharuan sel kulit. Kulit makin lembut dan berseri-seri (sesuai untuk kulit sensitif, berjerawat atau kulit rosak sebab salah pakai produk).
  • Bantu untuk tanggalkan sel kulit mati. Buat kulit lebih sihat bermaya (sesuai untuk masalah jeragat, sun burn atau kulit kusam).
  • Bantu pudarkan tompok gelap dan parut
  • Bantu haluskan tekstur kulit (sesuai untuk masalah liang pori besar dan bantu kulit makin halus dan lembut dari biasa).

Kandungan atau bahan yang ada dalam Vitamin C Serum Annona pula adalah seperti berikut:

  • Bahan-bahan Vitamin C Serum

    Bahan-bahan Vitamin C Serum

     

Setiap bahan dalam vitamin C Serum Annona ni ada manfaat yang elok untuk kulit. Antaranya:

  • VITAMIN C ( pelindung sinaran UV, ransang penghasilan kolagen, ransang pertumbuhan sel baru kulit)
  • GLUTATHIONE ( mengandungi antioksidan yg mencerahkan, mengecilkan liang pori)
  • ASID HYALURONIK (mengawal kelembapan)
  • EKSTRAK DAUN SAXIFRAGA (mengetatkankan liang pori)
  • EKSTRAK PEONY ROOT (melancarkan aliran darah dibawah kulit)
  • EKSTRAK SKULLCAP ROOT( melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran UV)

Gabungan bahan-bahan inilah yang memberikan kesan sinergistik antara satu sama lain demi mencapai efek pencerahan dan pemulihan pada struktur kulit jika dibandingkan dengan sumber vitamin C itu sahaja.

Vitamin C Serum by Annona ni diasaskan oleh Puan Ony Nurhusni, seorang ahli farmasi bertauliah. Jadi tak perlu risau dengan bahan-bahan yang ada dalam Vitamin C Serum Annona ni. Selamat dan ada kelulusan KKM

  • No kelulusan Vitamin C Serum by Annona

No kelulusan Vitamin C Serum by Annona

Dah ramai yang gunakan serum ni. Alhamdulillah, ramai yang berpuas hati

testimoni 3

testimoni 10 testimoni 11 testimoni 12 testimoni 13 testimoni 14 testimoni 15 testimoni 16 testimoni 17 testimoni 18 testimoni 19 testimoni 20

 

Ada banyak lagi testimoni pengguna Vitamin C Serum. Kalau nak lihat testimoni yang lain, boleh klik sini.

Vitamin C Serum Annona ni ada dua saiz. 15ml dan 5ml. Harga bagi setiap ml berbeza. Yang 15ml RM90. 5ML Rm39. Kalau baru nak cuba vitamin C Serum ni, boleh beli yang 5ml dulu. InshaAllah berpuas hati, terus repeat order yang 15ml.

Harga Vitamin C Serum 5ml

Harga Vitamin C Serum 5ml

Harga Vitamin C Serum 15ml

Harga Vitamin C Serum 15ml

Kalau nak jimat, lebih baik beli set kombo. Jimat berganda-ganda.

Kombo Basic Beauty Vitamin C

Kombo Basic Beauty Vitamin C

Kombo Super Saver Vitamin C

Kombo Super Saver Vitamin C

Kulit kita ni kann.. makin lama, kadar cell turn-over dia makin perlahan. Secara normal, setiap 28 hari sel kulit mati bertukar dengan yang baru. Namun jika ada masalah, proses ni jadi lambat. Ada yang sampai sebulan lebih. Itu yang buat kulit nampak kusam kerana puncanya sel kulit mati ni tidak tanggal dengan sempurna. Dia jadi serupa ‘kerak’ kulit.

Oleh itu, Vitamin C Serum bantu mempercepatkan sel kulit baru ‘bersalin’ dan expose lapisan kulit yang lebih sihat dengan kadar yang lebih cepat.  Jangan risau. Efeknya tersangat laaa lembuttt.. Tak ada pengelupasan.  Tak ada kesan pedih pada kulit. Dan tak jadi putih macam ‘mayat’.

Untuk pembelian, klik sini jer tau

www.wassap.me/zilamahadi

www.wassap.me/zilamahadi

www.wassap.me/zilamahadi