Assalamualaikum..

Baru jer siap tampal wallpaper kat bilik tidur. Tampal wallpaper Kaison lagi.

Sebelum ni kami pernah tampal wallpaper Kaison kat rumah sewa lama kat Seri Kembangan. Ada saya cerita kat sini. Masa kami pindah keluar, masih elok lagi wallpaper tu kat dinding.

Sebelum pindah Jitra, saya dah bagitahu awal-awal kat En Suami, saya nak hias semula bilik tidur yang kat Jitra. Antaranya nak tampal wallpaper. Jadi sebelum pindah tu, memang 2,3 kali lah kami pergi Kaison cari wallpaper dan barang hiasan rumah yang lain. Saya memang suka belek barang kat Kaison.. Comel,cantik dan paling best, mesra poket. Tak mahal sangat.

Ni lah wallpaper yang saya beli kat Kaison.. Memang sajer pilih corak ni sebab corak dia lebih kurang macam cat momento..

Wallpaper Kaison

Wallpaper Kaison

Saya memang suka sangat cat momento tu, tapi nak mengecat masing-masing macam malas, lagipun cat momento tu agak mahal jugak kan.. Jadi beli wallpaper yang murah-murah, jadi lah. Beli yang harga RM19.90 satu gulung.  Kami beli wallpaper yang jenis sticker, so terus tampal jer kat dinding. Senang.

Oleh sebab dah ada pengalaman tampal wallpaper, jadi proses tampal wallpaper kali ni agak lancar lah. Cumanya….En Suami agak sibuk.Jadi waktu malam jer dia buat. Tu pun di tampal sikit-sikit. Nak menyiapkan tampal wallpaper kat satu dinding pun ambil masa sampai 4 malam!

Malam pertama

Malam pertama

Malam kedua

Malam kedua

Malam ketiga

Malam ketiga

Malam keempat

Malam keempat

Bukannya saya tak boleh buat, masalahnya…saya gayat. Saya kalau panjat tangga tu, tak berani nak lepas tangan. Macam mana nak tampal wallpaper kalau tangan melekat kat tangga. Jadi nak tak nak, bertabahlah saya tunggu En Suami siapkan.. Dia dah tolong tampal pun dah syukur sangat dahhhhh….

Ni lah hasilnya…

Wallpaper ala-ala cat momento

Wallpaper ala-ala cat momento

En suami kata corak macam ni nampak macam dinding tu berlumut-lumut jer. Huh!!!

Nampak macam berlumutkah?

Nampak macam berlumutkah?

Alhamdullilah..siap dah tampal wallpaper kat satu dinding. Kalau nak tahu,  frame ‘Marriage Rules’ tu, cermin , bunga dan jar lampu-lampu tu pun beli kat Kaison jugak.. Ha, nampak tak betapa sukanya saya dengan barang Kaison.. Hehehehe.

Frame, cermin, bunga dan botol lampu-lampu cap Kaison

Frame hiasan, cermin, bunga dan botol lampu-lampu cap Kaison

Ada satu lagi dinding nak ditampal dengan wallpaper. Masalahnya dinding tu ada almari baju besar gabak yang penuh dengan baju. Nak alihkan almari, kena keluarkan baju-baju dulu. Lepas tu baru boleh alihkan almari. Kalau tak keluarkan baju, memang tak daya nak gerakkan almari tu. Sebab almari tu, kalau kosong pun berat ya ampun… kalau penuh baju? Memang tak boleh nak gerakkan langsung.

Masalahnya, saya macam tak gigih jer nak keluarkan baju dan pindah-pindah almari tiap-tiap malam.. sebab En Suami tu tampal wallpaper tu sikit-sikit. Sejenis mahluk yang tak nak siapkan terus tampal wallpaper. Busy katanya.

Pastu macam mana ni.. Nak teruskan jugak tampal wallpaper lagi atau biar jer dinding lagi satu tu dengan cat yang asal. Kalau biar jer..ni baki wallpaper ada lagi 3 gulung ni nak buat apa pulak??

Haih…